2014-04-13

Sherry Argov "Dlaczego mężczyźni kochają zołzy"

Nie znam dziewczyny, która choć raz nie była zbyt miła dla faceta i przez to została przez niego źle potraktowana. Tak to już jest, że gdy jesteśmy zbyt miłe i uległe, faceci przestają nas, kobiety szanować. Gdy rozpoznasz w sobie symptomy zbyt "miłej dziewczyny" dla faceta, czas z tym skończyć. Czas stać się zołzą! Bo to czas, aby na pierwszym miejscu postawić siebie. Autorka tej książki pisze, umiesz liczyć do dwóch, na pewno, więc numer jeden to Ty - zawsze, a numer dwa to on! Czasem ta wiedza przychodzi sama z doświadczeniem, jednak, gdy wciąż popełniasz te same błędy, potrzebujesz pomocy. Wtedy sięgnij po tę właśnie książkę. Kup ją, wypożycz w bibliotece, pożycz od koleżanki i przeczytaj, a potem daj przeczytać kolejnej "miłej dziewczynie" z twojego otoczenia, której związki wciąż się rozpadają.


Książka jest mocna, czytając ją będziesz łapała się na tym, hmm... też mi się to zdarzyło, mnie też tak potraktował facet, byłam dla niego zbyt miła, moje potrzeby schodziły na dalszy plan, miałam zawsze dla niego czas, czekałam na jego telefon, zamiast zająć się swoimi sprawami, za dużo o nim myślałam, znów odwołałam spotkanie z koleżanką, bo on zadzwonił, itd. Uf... sporo tego! Nie będę odbierała Ci przyjemności przeczytania tej książki, więc nie zdradzę, jak stać się zołzą w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Autorka zapewne użyła tego terminu, aby przyciągnąć uwagę, aby zaszokować. Ale jeśli przeczytasz tę książkę, to zrozumiesz, że nie chodzi o prawdziwą zołzę, ale o kobietę, która po prostu ceni siebie, jest radosna, niepozbawiona poczucia humoru i na pewno nikim nie manipuluje.

Kilka cytatów z książki, które autorka nazywa zasadami atrakcyjności, a podaje ich aż 100:

  • Najatrakcyjniejszym przymiotem człowieka jest godność.
  • Kiedy coś jest dobre, wydaje się łatwe i nie czujesz się tym umęczona.
  • Związek, w którym nadmiernie się starasz, prawdopodobnie jest do niczego.
  • Naprawdę silni ludzie nie tłumaczą, dlaczego wymagają szacunku. Po prostu nie zadają się z kimś, kto im szacunku nie okazuje.
  • O tym, że człowiek ma szacunek dla samego siebie, świadczy już sam fakt, że chce stać na własnych nogach.
  • Umiejętność decydowania, jak chcesz żyć i umiejętność decydowania, jak chcesz być traktowana, to dwie rzeczy, które dają więcej władzy niż jakiekolwiek dobra materialne.

(źródło: www.demotywatory.pl)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz